
Van dynamische animaties tot interactieve game-ervaringen – in mijn projecten combineer ik storytelling, design en technologie om boeiende visuele werelden te creëren. Of het nu gaat om motion graphics, game mechanics of animatie, ik streef naar meeslepende en gebruiksvriendelijke ontwerpen.
Tijdens dit project heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de programma’s Adobe After Effects & Adobe Premiere Pro. Ik heb mij verdiept in de thema’s: “Films Maken”,”Animatie” & “Storytelling”. Hieronder vind je mijn zelfgemaakte en zelf ingesproken motion graphic animatie! Een bestaand verhaal en een zelfgekozen emotie zijn omgezet tot een abstracte bewegende animatie. Veel kijkplezier!
Tijdens mijn Minor: Scripting 4 Designers heb ik kennis gemaakt en mijzelf verdiept in de programmeertalen Javascript & C++ . Tijdens de tweede helft van deze minor ben ik mijzelf gaan verdiepen in de programmeertaal: C# en het programma: Unity. Dit met behulp van de cursus: Unity Learn: Create with Code. Met 5 andere studenten hebben we een spel in elkaar gezet genaamd: Bomb Runner. Een klassieke 2D game, Bomberman is omgezet in een 3D wereld. Ik kreeg de taak tijdens dit project om mij bezig te houden met de User Interface. Ik heb hierbij de verschillende UI elementen gekoppeld aan code en daarnaast ook een korte animatie in Blender ontwikkeld.
Tijdens mijn Minor:Â Scripting 4 Designers leerde ik aan de hand van oefenopdrachten, zelfonderzoek en filmpjes mijzelf de codeertalen Javascript & C++ ( Arduino ) aan. Als een van de eindopdrachten heb ik het spel Battleships aan de hand van Javascript in elkaar gezet!
Play Here!
Voor dit project heb ik een interactief concept in Arnhem bedacht. Het thema is mentale/geestelijke gezondheid. Aan de hand van beeldschermen, die volgens dit concept op verschillende plekken in de stad zijn gezet, kan de gebruiker opdrachten uitvoeren en hierdoor werken aan zijn mentale gezondheid. Als ondersteuning van dit concept is er een korte animatie in elkaar gezet. Dit begon met een moodboard, schetsen en een storyboard en is uiteindelijk in Adobe After Effects uitgewerkt tot een mooie animatie!
Tijdena dit project kreeg ik samen met 5 andere studenten de opdracht om voor de HAN Green Office een manier te bedenken om andere studenten bewust te maken van duurzaamheid ( later in hun professionele leven ). Na enkele concepten te hebben bedacht kwamen we op het idee om dit aan de hand van een kaartspel te doen. De versie hiernaast is onze proof of concept en is uiteindelijk door de HAN Green Office verder doorontwikkeld onder de naam “Random Thinking”. Onze oorspronkelijke naam voor dit kaartspel was “YDEA”. Dit is een van mijn eerste projecten waarvan het concept daadwerkelijk is opgepakt door de opdrachtgever! Zie hier meer over de doorontwikkeling
Tijdens dit project kreeg ik de opdracht om een interactieve geanimeerde omgeving te bedenken, animeren en ontwerpen! Aan de hand van collages, een storyboard, een moodboard en een styleguide heb ik verschillende omgevingen en karakters in elkaar gezet om zo het verhaal van mijn storyboard uit te beelden. Zie de video hiernaast voor het eindresultaat.